Вітаємо у нашому блозі

Повна розробка маркетингової стратегії просування компанії чи продукту. Створення рекламних компаній, запуск та їх супровід до результату.

Як зробити аналіз конкурентів?

  1. Навіщо потрібно аналізувати конкурентів?
  2. З чого почати, де шукати самих конкурентів.
  3.  Що аналізувати? Критерії аналізу.
  4. Юзабіліті сайту
  5. Аналіз соціальних мереж та каналів просування.
  6. Висновки та приклади.

Маєте бізнес і хочете його просувати в Інтернеті?

Почніть з АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТІВ!

В цій статті ми покроково розповімо як проаналізувати пропозиції конкурентів на власному прикладі агентства інтернет маркетингу.

Навіщо потрібен аналіз конкурентів? 

Щоб серед тисячі пропозицій обрали саме вашу. Потрібно знати що пропонують на ринку аби побудувати власну рекламну компанію. Важливо знати сильні й слабкі сторони своїх конкурентів аби запропонувати клієнтам саме те, що вони хочуть отримати.  Важливо проаналізувати всі канали комунікації та просування, котрі використовують ваші конкуренти.  

З чого почати? Де взяти  конкурентів, якщо ви їх  не знаєте? 

Google – знає. Найпростіший метод пошуку – це проаналізувати результати  запиту.

Що може шукати наш клієнт? Що ми можемо йому запропонувати? Наприклад для нашого Агентства Інтернет Маркетингу пошукові слова можуть бути наступними: «Маркетингова стратегія», «просування в інтернеті» і «маркетингове агентство», “як збільшити продажі”, “як знайти клієнтів”. Важливо при здійсненні пошуку: виставити параметри («геолокації») на свою аудиторію, тобто якщо ви працюєте на українському ринку, то потрібно вказати країна: «Україна», можна зазначити ще й регіон.

На що можна звернути увагу?   Хто рекламується. Як правило перші 2-3 посилання – платна реклама (гугл помічає їх ad), наступні 5 – органічна реклама. Саме тому, беремо до аналізу не лише першу сторінку, а гортаємо далі на другу і третю сторінки результатів пошуку. Навіщо аналізувати аж так багато сайтів? Тому, що ви можете знайти цікаві ідеї або ж навпаки навчитись на чужих помилках, проаналізувавши контент тих, хто знаходиться на нижчих позиціях

 Отже, ми загуглили «маркетингові агентства» або «агентства інтернет маркетингу», додали регіон – «вся Україна», бо це наш ринок і мета нашого просування. Отримавши близько 20 сторінок результатів, ми проаналізуємо перші 5. Ви можете і 3 і 6, але 5 це якраз максимально репрезентативно ілюструє методи просування не лише лідерів ринку, але й тих, хто знаходиться нижче в видачі.

Що аналізувати? Критерії аналізу.

Варто аналізувати сайт, соціальні мережі, стратегії просування, e-mail маркетинг, PR. Охопити всі рекламні канали конкурентів  практично складно, а де-факто часто буває що і не потрібно, тому можна зупинитись на кількох ключових. В нашому випадку ми вирішили проаналізувати сайти та соціальні мережі.

Залежно від мети можна обрати різні критерії для оцінки. 

Приклад: назва, посилання на сайт, пропозиція, УТП, цінова політика, наповнення сайту, спосіб зворотного зв’язку, наповнення соціальних мереж, оцінка. Отже, ми створили табличку з такими колонками. 

  •  Назва агентства + посилання на сайт. Тут все очевидно, ми залишаємо посилання аби потім мати можливість взаємодіяти з цим сайтом за потреби. Якщо наша мета – в тому числі придумати назву для нашого бізнесу, аби підвищити впізнаваність бренду, то можна потім проаналізувати назви, класифікувати їх і таким чином подивитись які є більш привабливими для клієнтів, які цікаві 
  • ОФФЕР. Пропозиція.  Потрібно чітко прописати, що пропонує компанія своєму клієнту. Які конкретно послуги чи товари можна отримати. 

 В нашому прикладі зустрічалось нішування. Коли певні компанії спеціалізувались на певному виді послуг: розробка дизайну, айдентики бренду, впізнаваності або ж ведення соціальних мереж, таргетинг, СЕО чи копірайтинг. Дуже рідко, але все ж зустрічались компанії “повного циклу”, зокрема – наше агентство, де ви можете замовити розробку маркетингової стратегії з 0 і до результату.  

  • Унікальна торговельна пропозиція. УТП (Unique Selling Proposition)   – це споживчий мотив, альтернатива іміджевої та «розважальної» реклами. Простими словами – це частина конкурентної переваги, на основі якої клієнт вибирає компанію або товар (виходячи з властивостей товару або послуги)  що пропонує ваш конкурент такого, чого немає в жодного іншого? Що матеріально відрізняє його від інших і що отримає, заощадить чи зекономить клієнт, якщо звернеться саме до них. 

В нашому випадку було складно визначити УТП, тому що більшість сайтів писали майже однакову інформацію про свої послуги й не виділяли спеціальних пропозицій. Натомість наше агентство має чітку унікальну пропозицію: безкоштовна робота для українських компаній на час воєнного стану. Для того аби її отримати – достатньо залишити заявку на нашому сайті

  • Ціна. Часто для замовників важливим фактором вибору до кого звернутись є цінова політика. Потрібно розуміти ціни на ринку аби пропонувати свою. 

Аналіз сайту (ЮЗАБІЛІТІ)

Варто проаналізувати саме наповнення сайту: описи послуг або товарів, приклади робіт, інформацію про команду, власний блог. Можна оцінити візуальне оформлення, зручність користування та інші аспекти, котрі є важливими для вашої мети.

Спосіб взаємодії з клієнтами.  В нашому випадку це були кнопки: “отримати консультацію”, “зателефонуйте мені”, або “залишити заявку” – там можна було залити свої контакти дані аби потім з вами зв’язався менеджер.
Аналізуючи наповнення сайтів можна відкрити для себе цікаві ідеї або повчитись на чужих помилках. 

Сайти маркетингових агентств, котрі ми аналізували яскраво відрізнялись якістю. Коли бачиш якісний, цікавий та інтерактивний сайт – хочеш замовити рекламу і бачиш реальну експертність компанії. 

Аналіз соціальних мереж

Варто проаналізувати яким контентом наповнені соціальні мережі, чи мають вони свою айдентику, про що пишуть і чи можуть зацікавити клієнтів. Контент в соціальних мережах важливий, оскільки на ньому будується таргетована реклама – популярний метод просування в інтернеті. Тут також можна отримати як цікаві ідеї й фішки, так і побачити які підходи краще не використовувати у своїй роботі. Прочитати детальніше про аналіз соціальних мереж можна у нашому блозі. 

Висновки та застосування

Аналіз конкурентів – один із перших етапів підготовки до просування товарів або послуг в інтернеті. 

Вивчивши сайти та рекламні канали конкурентів, ви знатимете з ким змагаєтесь і зможете максимально якісно створити маркетингову стратегію. 

Якщо ви хочете отримати аналіз конкурентів вже за 3 дні з детальними рекомендаціями або ж навіть повністю розроблену маркетингову стратегію – залиште заявку на нашому сайті й ми зв’яжемось з вами. Також можете написати в зручний вам месенджер на номер телефону +38(063) 292-42-32

 

#маркетинг #аналізконкурентів #пошукклієнтів #продажівінтернеті #просування

FAQ

2. Основні складові інтернет-маркетингу
  • Аналіз конкурентів;
  • Аналіз цільової аудиторії
  • Визначення каналів продажу
  • Тестування каналів продажу
  • Масштабування каналів продажів
  • Масштабування робочих гіпотез
  • Масштабування маркетингової стратегії
3. Інструменти інтернет-маркетингу
  • Контент-маркетинг в smm
  • Search engine optimization
  • Email
  • Пошукові мережі
  • Медійні мережі
  • Соціальні мережі
4. Чим відрізняється офлайн та онлайн маркетинг?

Думаю, що по самій назві все зрозуміло – онлайн використовується тільки у віртуальному світі , тобто мережі інтернет (контент-маркетинг, реклама в гугл), а офлайн маркетинг ми здебільшого бачимо у реальному світі (реклама в громадському транспорті, рекламні борди).

5. Які переваги online marketing 2022 року?

Звісно, що в онлайн маркетинг має свої особливості та переваги. Такі, як:

  • Ви знаєте кому її показуєте
  • Знаєте хто взаємодіє
  • Маєте об’єктивну аналітику практично без похибок
  • Можете вибудовувати індивідуалізовані ланцюжки
6. За допомогою чого реалізується іміджева стратегія?
  • Символіки: торгового знаку, торгової марки
  • ЗМІ: подання інформації в ЗМІ з оригінальною подачею про проект
  • Місце бренда її стиль та оформлення в діяльності кампанії

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *